У Запоріжжі обговорили реформу старшої школи: чого очікувати. Фото: gettyimages.com / Antonio Hugo Photo
У Запоріжжі пройшло громадське обговорення реформи старшої школи.
На заході уточнили, що реформа стартує 2027 року, саме тоді перший потік Нової української школи закінчить 9 клас. Дітям потрібно буде обрати заклад для подальшої освіти - академічного або професійного спрямування.
Нині учні, які підуть у реформовану старшу школу, навчаються в 5-7 класах. У Запорізькій області їх майже 39,8 тисячі.
За словами заступника голови Запорізької ОВА Михайла Сємікіна дуже важливо, що запорізький регіон не випадає із тенденцій реформування освіти.
- Як відомо, не існує ідеального часу для впровадження реформ. Можна говорити, що не на часі, проте наша позиція - повна підтримка загальнонаціональних тенденцій в системі освіти. Маємо рухатись вперед, з усвідомленням важливості всіх зусиль, спрямованих на збереження людського капіталу в регіоні, – сказав Михайло Сємікін.
Директорка Департаменту освіти і науки Запорізької ОВА Людмила Бухаріна презентувала три сценарії реформи в регіоні залежно від ситуації на фронті. Адже вона вплине на те, який відсоток окупованих територій буде в області, скільки учнів перебуватимуть за кордоном і якими будуть тенденції народжуваності та міграції:
Реформа передбачає заснування великих академічних ліцеїв, що функціонуватимуть окремо від інших освітніх установ. Це дозволить учням обирати профілі та предмети відповідно до своїх інтересів. Чим більша кількість учнів у класах, тим ширший вибір навчальних груп для поглибленого вивчення різних дисциплін. Також ключовим аспектом є забезпечення рівного доступу до таких закладів для всіх школярів, незалежно від їхнього місця проживання.
Соціологічне дослідження, яке провів Київський міжнародний інститут соціології (КМІС) на замовлення Швейцарсько-українського проєкту DECIDE — «Децентралізація для розвитку демократичної освіти» на запит МОН, показало, що батьки, учні, вчителі й директори Запоріжжя підтримують упровадження реформи старшої школи:
Обговорення дорожньої карти й першочергових кроків упровадження реформи - головна мета регіональних візитів. Захід організувало Міністерство освіти і науки України в партнерстві зі Швейцарсько-українським проєктом DECIDE — "Децентралізація для розвитку демократичної освіти" за участю очільників громад, освітніх управлінців і представників Дніпропетровської ОВА.