У Запоріжжі через обміління річки Дніпро з-під води видніються рештки опор моста, збудованого у 1944 році, які знаходились під водою майже 70 років.
Як повідомили у Національному заповіднику "Хортиця", після запеклих боїв у Запоріжжі у жовтні-грудні 1943 гребля ДніпроГЕСу та сталеві мости Стрілецького були зруйновані. Тож було прийнято рішення спорудити тимчасову залізницю, яка дозволила б переправляти важливі вантажі через обидва русла Дніпра в межах Запоріжжя.
Зараз все найоперативніше у нашому Telegram-каналі. Підписуйтесь, щоб бути в курсі найважливішої інформації
Для продовження наступу Червоної Армії на правому березі було прийняте рішення побудувати тимчасові залізничні мости, які б пролягли південною частиною острова Хортиця. Це дозволили переправляти важливі вантажі через обидва русла Дніпра в межах Запоріжжя.
Мости, рештки яких нині видніються з-під води, збудували за 40 діб. Роботи розпочались 4 січня 1944 року і завершились 23 лютого.
Тимчасові мости проіснували цілих 9 років. За цей час вдалося відновити ДніпроГЕС, побудувати мости Преображенського, рух якими було відкрито 30 грудня 1952 року. Тільки після цього вони були демонтовані. А свідчення їхнього існування можна було побачити лише в насипних дамбах південної частини Хортиці та в спогадах старожилів.