У "Запоріжжяоблаенерго" відповіли на найпопулярніші питання городян про відключення світла.
Чому в графіках постійно одні й ті самі адреси щодня?
Щодня перелік адрес справді не змінюється. Список затверджений різними інстанціями. В ньому можуть лише редагуватись помилки – наприклад, у назвах вулиць.
Щодня змінюється лише послідовність і, якщо потрібно, тривалість відключення кожної черги.
Чому відключають не всіх, а страждають лише "обрані"?
Місцева влада визначила об'єкти критичної інфраструктури, які не можна відключати від світла. Це підприємства водо-, тепло-, газо- та електропостачання, установи державних органів та місцевого самоврядування, правоохоронні та силові структури, лікарні, хлібозаводи та інші. І от якщо будинки споживачів перебувають на одній лінії з цими підприємствами, то їх технічно неможливо відключити так, щоби не порушувати енергопостачання об'єктів критичної інфраструктури. Тому є будинки, де ще ніколи не пропадало світло під час стабілізаційних відключень світла.
Чому одна адреса знаходиться одразу у двох чергах?
Згідно з нормативними документами, багатоповерхівки (9 поверхів і вище) мають два джерела живлення – основне та резервне. І в залежності від схеми енергозабезпечення місцевості ці основні та резервні джерела можуть потрапляти у різні черги – і тоді будинок виявляється одразу у двох чергах.
Однак не потрібно відразу панікувати, що ви точно пів дня проведете без світла. Якщо адреса знаходиться у двох чергах, то це не означає, що світло гаситиме в обидві черги. Електроенергію відключають в одну з двох, але яку саме – можуть визначити лише мешканці конкретного будинку, порівнявши поточні графіки та час, протягом якого в будинку відключається енергопостачання.
Зазначимо, якщо квартири в будинку заживлені від основного джерела, а ліфти від резервного, то ліфти можуть працювати навіть коли будинок відключений за графіком.
Важливо: якщо ваш будинок погашається за графіком обох черг, то потрібно звернутися до "Запоріжжяобленерго" і фахівці розберуться. Про це можна повідомити у коментарях під цією посадою.
Чому бувають затримки з вимкненням та включенням світла?
Фахівці "Запоріжжяобленерго" виділили кілька причин, чому так відбувається:
- Щоб увімкнути частину споживачів, спеціалістам потрібно спочатку дістатися обладнання, за допомогою якого здійснюється перемикання. А якщо перед виїздом оголошують повітряну тривогу, то за правилами безпеки персонал не має права виходити на лінії до її скасування.
- Іноді терміново вводяться графіки аварійних відключень за розпорядженням НЕК "Укренерго". Тривалість відключення за цими графіками не регламентована – це може бути від 1 години до доби, а може й довше. Буває, що адреси черги, які погашені за графіками погодинних стабілізаційних відключень, збігаються з адресами графіка аварійних відключень. І виходить, що споживачі можуть залишатися без світла більш тривалий проміжок часу, ніж планувалося спочатку.
- Може бути пошкоджено електроустаткування. Якщо стабілізаційне відключення збігається з аварійною ситуацією, то світло з'явиться лише коли фахівці "Запоріжжяобленерго" усунуть пошкодження на енергообладнанні.