Незабаром у кіно
Незабаром у кіно
События
07 июля 17:48

Індустрія розваг, напевно, постраждала від епідемії найбільше. Якщо ресторани ще намагалися якось триматись за рахунок доставки, то кінотеатри, наприклад, взагалі зупинили свою роботу. Тим не менше, власники деяких кінотеатрів навіть в таких умовах змогли знайти можливості для отримання доходу. Про те, як заробляти в карантин, і чому дуже важливо підтримувати співробітників та підтримувати зв’язок з клієнтами, в рамках проекту "Натхненні Феніксом", спонсором якого є ТМ Grimbergen, розповів співвласник мережі "Планета Кіно" Дмитро Деркач.

Дмитро Деркач
Дмитро Деркач

Як епідемія та карантин вплинули на ваш бізнес?

Всі наші кінотеатри (їх дев'ять в шести містах України) зачинені з середини березня. Планована дата відкриття - 2 липня. Тобто, майже 4 місяці ми не працюємо. І кожен місяць коштує нам близько 10 млн. грн. збитків. Це при тому, що ми наскільки це було можливо знизили виплати по усіх напрямках. Крім того, нам вдалося домовитися майже з усіма орендодавцями про пільгові умови. Цифри на час карантину зафіксовані, це невеликий відсоток сервісних платежів, які необхідні ТРЦ для підтримки їх мінімальної роботи (наприклад, охорона, прибирання деяких зон, технічний персонал). Але ми продовжуємо утримувати і підтримувати всіх співробітників компанії (близько 600 чоловік), тому що не можемо залишити їх без доходів.

На які жертви була змушена піти компанія, щоб залишитися на плаву?

Головний крок - зниження рівня зарплати всіх співробітників. В якійсь мірі можна назвати жертвою продаж наших сертифікатів, так званих "ф'ючерсів в кіно". Ми продаємо їх по 100 гривень, а після відновлення роботи кінотеатрів ці сертифікати можна буде обміняти на будь-який квиток без обмежень. Ми розуміємо, що в майбутньому ми втратимо доходи через це, але це дозволяє нам триматися зараз.

Які інструменти ви застосовували для того, щоб утримати клієнтів та підтримати продажі?

Ми почали одразу думати про те, які сервіси і продукти можна запустити, щоб отримувати хоч який-небудь дохід. У нас є кіноресторани RE'LUX, і ми вже раніше співпрацювали з Glovo. Але у карантин ми попрацювали два тижні в форматі доставки і самовивозу, замовлень було дуже мало, і нам довелося повністю закрити ресторани.

Relux
Relux

Ще в кінці 2019 року ми запустили наш бренд попкорну Pumpidup (pumpidup.com), продаємо його в супермаркетах Novus, Metro, WineTime, на АЗС ОККО та онлайн на Rozetka.ua. Зараз ми намагаємося зайти в максимальну кількість точок продажу (супермаркети, магазини, АЗС, кіоски і так далі). Під час карантину продажі нашого попкорну зростали, а на Rozetka замовлення збільшилися в кілька разів. Та для нас це новий напрямок, ми тільки почали заходити в сегмент FMCG (а за вхід на полицю або за маркетинг в цих точках треба платити), тому поки прибутку немає. Але ми працюємо на майбутнє, плануємо активно розвивати наш Pumpidup.

Pumpitup
Pumpitup

Ще одна активність і продукт, який ми запустили - спеціальний "кризовий" сертифікат, про який я вже говорив. Найбільший ефект від цієї ініціативи - прояв любові і величезна моральна підтримка, яку ми отримали від наших клієнтів, і яка допомагає нашим співробітникам переживати кризу в більш позитивному настрої. Нам дуже важливо залишатися в інформаційному полі, підтримувати знання бренду, нагадувати про себе. Зазвичай у нас щотижня виходять нові фільми, завжди є новини. Але під час карантину доводиться самостійно генерувати інфоприводи, щоб про нас не забували. Для цього ми запускаємо різні активності. Наприклад, 13-14 червня ми брали участь в роботі тимчасового автокінотеатру разом з Don’t Take Fake.

Don’t Take Fake
Don’t Take Fake

У травні спільно з Kyivstar та івент-агентством Plombir ми провели показ у дворі житлового кварталу: люди дивилися фільм "Мої думки тихі" зі своїх балконів або підвіконь. У соцмережах ми проводимо кіношні квести, кожні вихідні я почав вести ефіри на сторінці @planetakino в Instargarm з українськими знаменитостями, які мають відношення до кіно (Дзідзьо, Юрій Горбунов, The Maneken).

Чи платили ви співробітникам зарплату або виплачували їм матеріальну допомогу?

Намагаємося утримати всіх людей, всім платимо зарплату, але не в повному обсязі. У нас є регулярні відеозустрічі з менеджерами, а кожен менеджер постійно підтримує зв’язок зі своєю командою. Також ми активно працюємо (віддалено) над нашими проектами, про які я розповідав. Співробітники кінотеатрів готуються до відновлення роботи і до того, як ми будемо піклуватись про безпеку наших клієнтів.

Які корективи вніс карантин в ваш бізнес, і як тепер зміниться бізнес-модель вашої компанії?

Ми завжди знали наші слабкі сторони, але ніколи не думали, що всі кінотеатри можуть зупинити роботу. До такого наша бізнес-модель абсолютно не готова. Втім у нас немає можливості її поміняти. Ми ретельно опрацьовували кілька років тому напрямок онлайн-кінотеатрів. Але це зовсім інший бізнес, який має мало спільного зі звичайними кінотеатрами. Він дуже ризикований і на цьому ринку вже багато сильних гравців. З іншого боку ми переконалися в тому, що люди хочуть ходити в кінотеатри і їм недостатньо онлайн-кінотеатрів. Їм потрібно "виходити в світ", соціалізуватися і звичайні кінотеатри - це дуже простий та зрозумілий вид відпочинку. Всім просто набридло сидіти під замком і дивитися фільми онлайн.

Які б поради ви могли дати іншим підприємцям і власникам компаній для того, аби вони змогли легше пережити кризу, з найменшими втратами?

Ще на самому початку карантину я говорив про те, що не варто панікувати і впадати в депресію. Від нас нічого не залежало в цій ситуації, і потрібно було не засмучуватися, а активно шукати антикризові рішення. Також дуже важливо не зникати з орбіти, а підтримувати постійну комунікацію зі своєю аудиторією, генерувати інфоприводи. Важливо, щоб ваш бренд весь час був в головах ваших клієнтів. Не варто приймати поспішні і радикальні рішення, які можуть в майбутньому негативно позначитися на репутації бренду. Наприклад, намагатися шукати лазівки, щоб працювати, коли інші закриті або звільняти співробітників без компенсацій.

Також про те, чому не варто сприймати кризу як катастрофу для бізнесу, розповіла Оксана Цвігун, генеральний директор Lamoda.ua в рамках проекту «Натхненні Феніксом», спонсором якого є ТМ Grimbergen.

Євгенія Аратовська, засновниця проекту "Україна без сміття", розповіла як соціальне підприємництво об'єднує однодумців й надихає на боротьбу з труднощами. 

Ого! ты доскролил до нашего чатбота 😏
Теперь у тебя есть возможность настроить его под себя и узнавать важный контент первым, чтобы рассказывать друзьям
Только почта, только хардкор 🤘
Мы в соцсетях